onsdag, november 21, 2012

Prostitution

Jeg har det skidt med prostitution. Alle slags.

Nu skal vi diskutere om prostitutionskunder skal kunne straffes. Det er vel nærmest sammenligneligt med at straffe for hæleri. Så bliver vi endnu engang bundet af at der findes kriminalitet, i stedet for at gøre noget ved det. Det forekommer mig at fedtskatten svarer nøjagtigt til at ville lægge afgift på biltyveri, nogle holder op med at stjæle biler eller med at spise så meget fedt, men det er jo bare endnu en indkomst for staten, ikke noget der virker effektivt præventivt.

Men for at holde mig lidt til emnet vil jeg starte med at nævne hvad prostituion er: "Prostitution,en. [pr̥osdituˈʃo?n] (Skriftsprog eller litterært påvirket talesprog ell. fagl.) vbs. til prostituere; ogs.: vanærende ell. latterliggørende adfærd. Hrz.​III.179. Du befrygter en fuldstændig Prostitution, naar Du imorgen Aften træder frem for Publicum.PalM.IL.II.134. Hvis Johannes (Forføreren) er bygget over (PL) Møller, ligger der en stærk prostitution i skildringen, som praktisk maatte være Møller meget ubekvem.FBrandt.​SK.272. nu især (jf. u. prostituere 2.1) om den handling at drive erhvervsmæssig utugt ell. (koll.) om de personer (kvinder), der driver utugt som erhverv. Chievitz.​FG.233. En forhen rig og fornem Mand (var) bleven saa fattig, at han tænkte paa at sælge sine 3 smukke Døtre til Prostitutionen. JLHeib. (Tilsk.1920.II.35). offentlig prostitution, prostitution, som er under politiets kontrol. Sal.2XIX.614.615."
fra ODS (Ordbog over det Danske Sprog)

Det kan nok være svært at genkende meningen, men jeg hæfter mig ved at sætningen "erhvervsmæssig utugt" optræder, samt at det præciseres at  det kan være "vanærende eller latterliggørende adfærd"! At sælge børn til prostitution eller at være under politiets kontrol er jo det vi diskuterer. Det første sker i alle de udviklingslande vi hele tiden hører om BRIC, det sidste sker i andre lande, som for eksempel de nordiske.

Så må vi jo se lidt på ordet utugt:
"U-tugt,en. (ænyd. utugt og utyct(e), glda. utucht, daarlig adfærd, ugudelighed, sv. otukt, no. utukt; fra mnt. untucht, jf. hty. unzucht)
1) (mods. Tugt 2; nu dial.) mangel paa god optræden, velanstændighed; daarlig, usømmelig optræden; ogs.: slette gerninger; skarnsstreger. Moth.​T219. Feilb.
2) (især jur. (til dels foræld.) og bibl.) om forhold ell. handling(er), hvorved kønsmoralen overtrædes; ukyskhed; usædelighed; navnlig om kønslig omgang, samleje uden for ægteskab. (ofte i forb. som bedrive ell. drive (GHMüll.​Wb. Goos.​I.524), begaa (Moth.​T219. Dom.20.6 (1931)), øve (Schousbølle.​Saxo.417. LovNr.8130/31906.§3) utugt)"
Læg især mærke til betydning 1: "Mangel på god optræden; dårlig, usømmelig optræden eller slette gerninger!

Prostitution er altså ikke udelukkende at sælge sin egen krop for penge, så ville de mange mennesker der i BRIC-lande (Brasilien, Rusland, Indien, Kina) solgte deres nyrer til operationer jo også kunne kaldes prostituerede. Alle der har et arbejde ville kunne kaldes prostituerede med den definition. Alle der tjener penge på deres tilstedeværelse vil være prostituerede, og så kommer pointen, det gælder direktører, ministre og aktionærer! Kvinder der gifter sig med penge eller mænd der gør tilsvarende, er til gengæld ikke omfattet af definitionen!

Definitionen på prostitution er i dag at en kvinde (eller mand) sælger sexuelle ydelser. Men vi har et indviklet økonomisk system der betyder at "salg" kan defineres på forskellige måder, hvilket jo giver betydningen af "køb" samme juridiske muligheder. Som jeg ser det er den danske dommerstand, de danske jurister, både købt og betalt, ikke for sexuelle ydelser, men for ydelser til fordel for de penge de gerne vil tjene. Det at tjene penge er altså en konkurrence mere end at have så mange penge at de vil rådne op når man dør, når de andre skal have skal jeg også, bare for at bevise at jeg er lisså meget værd!

Men prostitution er altså også "mangel på velanstændighed" - noget som jurister og politikere i stigende grad exellerer i! Helle Thornings skattesag taget i betragtning er der jo ikke et anstændigt forhold, hverken fra politikere, embedsmænd eller jurister. Ikke sært at regeringen ikke ønsker at straffe købere af prostitution, det ville efterlade landet uden ustraffede mennesker, fra nyfødte, over skolebørn til vælgere og pensionister!

Hvis man ønsker at mindske mænds køb af sexuelle ydelser vil det være noget nær umuligt, sålænge de samme mænd (og de kvinder der har tilbøjelighed til at købe sex er selvfølgelig på samme vogn) ikke kan få opfyldt deres ønsker.
Nu er det jo sådan at nogle er til pisk, andre er til små piger eller drenge, atter andre skal bare have lettet trykket, mens der også findes en gruppe handicappede der er spærret inde selv om de har et naturligt behov for sex, som vise politikere fjerner på samme måde som et behov for alkohol: Sterilisation! Sterilisation virker nøjagtig som antabus. Du fjerner ikke behovet, du straffer bare for det. Nu vil man så diskutere om man kan fjerne behovet for sexlyst ved at straffe dem der har den! Eller vil man efterfølgende indføre en skat på masturbation?

For mig at se er det bedste vi kan gøre at ændre vores moral til ikke at være fordømmende. Til ikke at være muslimsk eller kristen, at ønske jomfruer, at være bange for ikke at slå til, at bruge vold for at få vore ønsker opfyldt, at have et angstfyldt forhold til sex! Sex er ikke nogen af delene, blandt grækerne var idealet af kærlighed de smukke unge drenge og de smukke unge piger, bare tænk på alle de statuer fra den periode. De seksuelle "ydelser" var heller ikke bundet af en seksuel lavalder, men af de muligheder man havde for at vise sin kærlighed til "skønheden". Går vi endnu længere tilbage til de tidlige persiske samfund (beskrevet i biblen) var der mænd og kvinder der ofrede deres fertilitet (og dered kønsorganer) til præster der udførte seksuelle gerninger i gudernes navn.
På et tidspunkt forbød man  i Europa offentlige bade, fordi badehusene ikke havde adskillelse af kønnene. Det medførte en udbredt ide om at det var mere sundt at lade være at vaske sig, resultatet var at, pest, kolera og andre sygdomme som er betinget af mangel på renhed og rent vand florerede i flere hundrede år! Reglerne var offentlig indførte regler, altså ikke at man skulle blive syg, men at offentlige badehuse skulle lukkes!

Kærlighed har endda vist sig at være en hel nations største problem, da den Engelske dronning Victoria elskede sin Albert så meget at hun forlangte samme pietet af alle andre borgere i hendes kongedømme.
De engelske kostskoler var også kønsdelte, hvilket i et stort omfang har fostret dygtige bøsser i England. De var nemlig nødt til at holde deres seksuelle præferancer hemmelige, at holde noget hemmeligt, at fortie eller omgå sandheden har ofte virket udviklende på både fantasi og indsigt i andre menneskers tankegang, også i filmmiljøet i Californien. McCarthyismen beskylde sjældent nogle for at være bøsser, det var nok at beskylde dem for kommunisme. som også englænderne gjorde, bare med omvendt fortegn: de beskyldte deres kommunister for at være bøsser.

Jeg har så svært ved at forstå at sex kan være årsag til krig og dårligdom, ja sågar til en religion, som Aisha, der var Muhammeds yndlingskone, hun blev hans kone som ganske ung. Og hendes  navn er stadig populært i muslimske kredse.  Hvad angår den muslimske holdning til sex vil jeg bare tilføje, at den er nøjagtig ligesom vores, det handler ikke om kærlighed, men om ære og ejendom! Hvor jeg dog glæder mig over alle de muslimer og kristne mennesker der går mere op i kærlighed og at opdrage og være for deres børn, end for at gå op i æresbegreber der svarer til de hardcore rockerbander der findes over hele verden. De får min applaus.

Tilbage til det at sælge sig selv. Jeg lever i en tid, hvor jeg end ikke kan sælge min arbejdskraft, den er offentlig finansieret og bliver brugt til at flytte tal i statistikkerne. Jeg kan ikke sælge mig selv, at jeg er i "praktik" og blot modtager "kontanthjælp" er end ikke mit valg, det er en form for slaveri, som regeringen går ind for. Hvorfor skulle samme regering gå ind for at ændre på vilkårene for "gadens løse fugle"? Den prostitution regeringen taler om er jo den der er finacieret af penge fra klient til kunde. Den handler om at hvis sexslaverne dør findes der nok nogle der kan overtage så pengene kan fortsætte i den verden hvor sorte penge vaskes hvide og går til at købe Cola i udlandet og sælge den herhjemme. Den verden hvor uskyldige piger med fremtidsdrømme kommer fra Thailand eller Chile for at få en økonomisk sikker fremtid i Danmark, og i bogstavelig forstand bliver røvrendt, når det så opdages at hun er illegal indvandrer straffes hun ved at blive sendt tilbage til sit oprindelsesland, mens manden der har tjent penge på hende får en bøde. Vi havde faktisk bedre regler under jyske lov - da skulle misdæderen nemlig forsørge den det var gået ud over!

Jeg er  modstander af prostitution, men har altid lært at hvis vi skal ændre noget må vi gå foran med et eksempel. Jeg har måske nok købt en dejlig middag til en pige jeg godt kunne lide, men jeg har ikke på noget tidspunkt betalt for sex, og jeg kan sådan set heller ikke mindes at vi dyrkede sex på grund af en god middag og en fin rødvin. Hvis nogen kan huske noget andet må de gerne minde mig om det.
Jeg har fået kærester fordi jeg var den jeg var, personlighed, ikke pengepung.

Hvis vi vil af med prostitution bør vi nok snarere kigge på vores måde at tænke på, bruge tid når vi opdrager vores børn til at fortælle om sex, seksuelle tilbøjeligheder og lære af alle de sager der findes om incest og misbrug af børn. Og jeg mener lære af - ikke straffe alene. Vi ved foreløbig at de fleste "sexmisbrugere" selv er blevet misbrugt. Vi ved at offentligt ansatte enten følger regler og vedtægter eller handler fuldstændig afhængig af økonomien. Vi ved at nogle sexmisbrugte faktisk først finder ud af at de misbrugte når de bliver voksne. Faktisk ved vi en hel del ting omkring sex og misbrug og voldtægt og trang til sex. Men vi vil hellere hævne end forbygge.

Det lovforslag der var fremlagt ville jeg stemme for, med den bemærkning at det kun skulle være en midlertidig foranstaltning. Men det kan jeg jo sagtens sige, den dag jeg mødte min kæreste (den dag vi blev kærester) var det hende der gav middagen! Og vi havde lyst til sex begge to!

Jeg er imod købesex og jeg er imod at det skal gøres illegalt.

1 kommentar:

  1. Du er velkommen til VANTAGE MEDICIN CENTER, her får du den maksimale tilfredshed, du har brug for, og din tilfredshed er prioritet. Jeg vil også bruge denne lejlighed til at introducere mig selv, jeg hedder Dr. COLLINS, jeg er vicelæge for ovennævnte organisation..Vi handler med specielle nyretransplantationer og behandling af alle slags sygdomme og sygdomme. Jeg vil have dig til at vide, at du er til højre, hvor du kan sælge dine nyrer OK.

    E-mail: infovantagemedicalcentre@gmail.com

    SvarSlet