lørdag, januar 07, 2012

Krisen kradser

Så fik Helle Thorning sine 100 dage. - de gik omtrent så godt som de er gået for tidligere statsministre. Pressen finder alt det sure frem. Godt gået Helle, de har nok at skrive om!
Alle de gode ting er måske ikke så markante som i den blå regerings tid. Set med mine øjne er det dog primært fordi det lykkedes for venstreregeringen at bilde folk ind at de gjorde noget der var til gavn for "mig".
Igen må jeg sige: Den tidligere regering gjorde ikke andet for mig end at bilde mig ind at jeg kunne blive rigere. For at sige det ligeud vil jeg kalde den blå blok (inklusive Radikale Venstre) for en "Lotto-regering" - en regering der giver dig mulighed for at vinde, vel videne at de fleste der satser vil tabe!
Nu er vi nået dertil at folk diskuterer 68 mennesker der udelukkende opholder sig i Danmark fordi de ikke har noget statsborgerskab - vi udviser børn (og adskiller dem fra deres forældre) fordi de ikke opfylder krav om at være danskere. Vi sender vores børn til Sverige fordi de gerne vil giftes med unge mænd eller piger på 22 år - samtidig med at vi klager over at gennemsnitsalderen for forældre stiger til over 30 år. Vi synes at det kinesiske system med at nøjes med 1 barn er helt forkert (undtagen i Kina og Indien) Vi forstår ikke at de lande der er folkerigest også bliver endnu mere folkerige, og at de derfor slår piger ihjel (udfra den tanke at det er mænd der skal brødføde en familie). Vi tror i al vores naivitet at denne ét-barnsstrategi giver et mere afbalanceret samfund, trods det at der vil mangle noget nær 1 mio kvinder til alle de mænd der fødes. Balance?
Jeg synes at den danske regering er kommet dårlig fra start. Men jeg synes også at vi lige skal komme i gang. Det der skete gennem de sidste ti år har ikke været løftebrud, som de blå beskylder den nye regering for. Nej det har været demagogi og demagogi. Jeg havde lyst til at skrive ord som løgn, fejlkommunikation og omgåelse af sandheden på letfærdig vis. Men jeg strandede hver gang ved demagogi. Og hvis nogen skulle være i tvivl om hvem der var en af de bedste demagoger skal jeg gerne pinde det ud: Göbbels! At man er i stand til at bilde et helt folk noget løgn ind er i sig selv ikke svært. Det bliver bare ikke rigtigt af det. Venstre og DF er i fuld gang med at bilde den almindelige dansker ind, at den nuværende regering udelukkende består af det ene løftebrud efter det andet, mens de tidligere ministre pålægger sig selv tavshedspligt de ikke har eller ophæver en tavshedspligt de selv har været med til at indføre! Alligevel tror den "almindelige dansker" at der kun findes et troværdigt parti: Lotto-partiet VENSTRE (der lover dig gevinst - hvis du vinder) Ellers er det bare ærgerligt!
Jo, krisen kradser. Jeg har ikke nogen penge, jeg havde det heller ikke for 3 år siden. Jeg havde ikke noget hus, Med min opdragelse fik jeg et lån i banken (eller rettere en kassekredit) Men jeg ville kun have et lån på 10.000, trods det at jeg kunne få et på 100.000. Det var mig selv der måtte slå bremsen i, ikke banken. Det var mig selv der måtte forstå min egen økonomi, ikke regeringen. Hvorfor skal jeg stole på en regering der lover mig arbejde, når jeg kan konstatere at der ikke er noget arbejde. En opposition der lover mig bedre tider hvis de kommer til igen, trods deres løgne sidst de udgjorde en regering. Hvorfor overhovedet tro på at der er en krise? Når man gang på gang hører at den primære årsag til krisen skyldes alle de borgere der egentlig har penge nok, men gemmer dem til de bliver mere værd. Opsparingen når nye højder, forbruget er faldende, danskerne afventer bedre tider! Det er generelt hvad vi kan læse i aviserne. Alligevel er det ikke det manglende forbrug der får overskrifterne, nej det er de øgede omkostninger til mennesker på overførselsindkomster! Hvis alle de nervøse sparere der i den grad lytter til de finansielle orakler havde brugt penge uden at lytte, så ville vi være flere i arbejde i Danmark. Vi ville sådan set kunne lave vores eget lille fristed i en kaotisk verden fyldt med desperation p.gr.a. en økonomiske krise, som stort set kun berører statsbankerne. (egl kun fordi de har privatiseret al bankvæsen).
At krisen kradser har jeg mærket. Men udover at priserne på almindelige varer er steget med mere end de fedtafgifter som den tidligere regering har indført - hvilket vi nok under ingen omstændigheder kan klandre den nye regering for - det er stort set hvad der er sket. For at være helt ærlig tror jeg egentlig at den tidligere regering troede så meget på sig selv (Thor: "Vi kan købe hele verden " - hvor var det godt at vi ikke købte hele verden, men hvor ville jeg ønske at den selvsikre VKR-regering havde gjort det! Så ville vi være fri for den selvforherligelse vi hører fra et parti der i den grad har solgt ud af sine principper for at beholde regeringsmagten. Måske er det den krise de snakker om hos oppositionen?
På den netside vi alle kender som facebook kan jeg gang på gang følge med i betragtninger om krisen. Af uforklarlige årsager er det altid andre der er del af krisen (for eksempel arbejdsløse eller udlændinge/tilflyttere).)
Vi hælder vores usikkerhed (ikke nogen usikkerhed der eksisterer for dig og mig - kun for de mennesker der har lånt mere end de kan betale - my bare ass) over på uskyldige mennesker der sådan set bare gør hvad landarbejdere gjorde for 150 år siden: søgte derhen hvor pengene var! Kort sagt blev landbruget mekaniseret og arbejdskraften på landet blev overflødig. Så flyttede de til byerne og byerne voksede med stor hast. Der var masser af penge at tjene på at udleje baggårde og loftsværelser. Sådan var det dengang. Nu indfører vi en krise der gør det let at udnytte arbejdskraft fordi den er billigere i Polen eller Kina! På dansk denne gang: "Min bare røv". Der er kun krise fordi vi tror på den. Mine forældre levede under anden verdenskrig, og de savnede både nyt tøj og frugter mm. Men det var altså ikke et større problem at man ikke kunne få appelsiner i maj eller kokosnødder i juli. De største problemer bestod i at man ikke kunne få dagligvarer som mel. gær, sukker, smør eller margarine mm. fordi det var rationeret. Hvornår får vi rationering i forbindelse med denne opreklamerede krise? Mit svar: ALDRIG. Pengene er så hellige at enhver krise er kapitalens, ikke min. Alligevel er det åbenbart naturligt at pålægge ansvaret for økonomisk uansvarlighed på de lavestlønnede og de uformuende! Endnu engang: Findes der en krise?
Som det sidste vil jeg gerne fremhæve minde forældre. De tør ikke bruge penge. De tør ikke noget som helst. Jeg har sagt til dem at deres penge er deres, alligevel må der godt være lidt til overs når de ikke er her længere, synes de. De har den bedste pensionsordning der nogensinde vil eksistere her i landet. For dem er pensionen højere end hvis de havde været på understøttelse! Alligevel tror de på de løgne den tidligere og åbenbart også den nuværende regering spreder: Vi er i krise. Venstreregeringen bød på en symbolsk nedskæring af ministerpensionen (vel at mærker det beløb der udbetales nu, ikke de penge ministre kan modtage efter at have været ministre!) Den nuværende regering har sagt nej til et forslag fra Enhedslisten om at nedsætte pension og fjerne familiepension for folketingspolitikere. Hvor smukt!
Krisen kradser, men det er åbenbart kun fattige danskere og folk der ikke har statspension det skal gå ud over.
Fortæl mig lige hvor fanden den krise er!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar